Wednesday, September 2, 2020

Warih Chalet - Team Bujang BBQ

    Tn Izzre dan rakan beliau buat pilihan tepat book awal Warih Chalet masa cuti hari merdeka yang lepas sebab lepas tuh panggilan bertalu2 dari kawasan tengah (terutamanya Selangor) tanya kekosongan chalet utk bawa anak2 mandi laut.

Warih-Chalet-Rakan-Izzree-BBQ-Nampak-Kapal-Laut-Tak
Warih-Chalet-Rakan-Izzree-BBQ-Nampak-Kapal-Laut-Tak

    Tn Izzre dan rakan beliau buat pilihan tepat book awal Warih Chalet masa cuti hari merdeka yang lepas sebab lepas tuh panggilan bertalu2 dari kawasan tengah (terutamanya Selangor) tanya kekosongan chalet utk bawa anak2 mandi laut.

Warih-Chalet-Rakan-Izzree-BBQ2
Warih-Chalet-Rakan-Izzree-BBQ2

Rupanya diorang buat BBQ kambing... memang sempoi makan kambing paneh2 memalam tepi laut....

Diorang memang sporting abis .. taim nak balik siap nak bagi saya try waisuku diorang... tak brani oii.. kang tejatuh atau calau, sapa nak bayaukan...   dan lagi satu geng bujang nih pembersih... chalet dipulangkan semula tanpa ada sebarang masalah. Nanti jemput datang lagi ya, bosskur..

Warih-Chalet-Izzre-Dan-Rakan
Warih-Chalet-Izzre-Dan-Rakan

Warih-Chalet-Rakan-Izzre-Berdoa-Sebelum-Bertolak-Balik
Warih-Chalet-Rakan-Izzre-Berdoa-Sebelum-Bertolak-Balik

Taim nak balik, siap baca doa mohon kepada Allah supaya diselamatkan perjalanan menaiki kenderaan... memang tabik kat budak2 bujang macam nih... calon terbaik nak buat somi... ooppss,  Insya Allah boleh jadi pemimpin negara


- Warih Chalet -


#ChaletTepiLautMelaka #BeachFrontMalacca #ChaletTepiPantai #ParkingLuas #bolehBBQ #bolehFamilyDay

#KualaLinggi #FortSupai #backpackerschalet #backpackersbeachchalet
#MandiSampaiLebam #TakIngatDunia #WiFiUnlimited


Wednesday, August 26, 2020

Warih Chalet - Tn Jamali Sekeluarga Buat BBQ

Warih-Chalet-Tn-Jamali-BBQ
Warih-Chalet-Tn-Jamali-BBQ

Taim coti skolah minggu lepas,memang hot date tuh... ramai yang call nak booking.

En Jamali dari Putrajaya sekeluarga sempat booking di Warih Chalet dan buat BBQ utk makan malam.

Warih-Chalet-Tn-Jamali-BBQ 2
Warih-Chalet-Tn-Jamali-BBQ 2

Alhamdulillah, Tn Jamali selesa menginap di Warih Chalet seperti testimoni di bawah

Warih-Chalet-Testimoni-Tn-Jamali
Warih-Chalet-Testimoni-Tn-Jamali

Jutaan terima kasih kepada beliau sekeluarga ... moga kita berjumpa lagi di masa hadapan...!


- Warih Chalet -

#ChaletTepiLaut #BeachFrontMalacca #ChaletTepiPantai #ParkingLuas #bolehBBQ
#KualaLinggi #FortSupai #backpackerschalet #backpackersbeachchalet
#MandiSampaiLebam #TakIngatDunia #WiFiUnlimited

Saturday, August 1, 2020

Warih Chalet - Tetamu AidilAdha 1441H / 2020

Warih-Chalet-2-Keluarga-Pn-Izu-Dan-Tn-Zamri
Warih-Chalet-2-Keluarga-Pn-Izu-Dan-Tn-Zamri

Warih-Chalet-Keluarga-Tn-Zamri
Warih-Chalet-Keluarga-Tn-Zamri

Salam AidilAdha kepada semua warga Malaysia

Hari Raya Haji tahun ini kami menerima tetamu istimewa 2 keluarga iaitu Pn Izu & Tn Zamri yang menginap di #WarihChalet untuk bercuti jauh dari kesibukan & kebingitan kota.

Warih-Chalet-Anak-Pn-Izu-Mandi-Laut
Warih-Chalet-Anak-Pn-Izu-Mandi-Laut
Nampak gembira betul anak-anak mereka mandi laut di kawasan pantai yang sangat cantik dan bersih.

Warih-Chalet-Pantai-Kuala-Linggi
Warih-Chalet-Pantai-Kuala-Linggi
Ni pula gambar yang tetamu kami ambil di pantai Kuala Linggi.. cantik ka, boss...

Makanan-Di-Restoran-Terapung-Fort-Supai
Makanan-Yang-Tetamu-Kami-Order-Di-Restoran-Terapung-Fort-Supai
Restoran-Terapung-Fort-Supai
Restoran-Terapung-Fort-Supai
Sebelah malam pula mereka menjamu selera di Restoran Ikan Bakar Terapung Fort Supai, pelbagai makanan sedap dengan harga yang berpatutan 

Kota-Bukit-Supai-Kuala-Linggi-Melaka
Kota-Bukit-Supai-Kuala-Linggi-Melaka

Dan tempat ini memang dekat dengan tempat peninggalan sejarah iaitu Kota Bukit Supai, Kuala Linggi atau Fort Supai... nak tau lanjut.. gugel jer...

Jutaan terima kasih kepada keluarga Pn Izu & Tn Zamri ... moga kita berjumpa lagi di masa hadapan...!



- Warih Chalet -

#ChaletTepiLaut #BeachFrontMalacca #ChaletTepiPantai #ParkingLuas #bolehBBQ
#KualaLinggi #FortSupai #backpackerschalet #backpackersbeachchalet
#MandiSampaiLebam #TakIngatDunia #WiFiUnlimited

Friday, July 3, 2020

Warih Chalet - Jalan Kaki Je Boss Sampai Pantai


Encik, chalet ni dengan pantai jauh tak.?

Kami selalu terima pertanyaan daripada bakal tetamu kami yg ingin tahu kalau mereka sewa #WarihChalet berapa lama masa nak mandi laut.

Nahh... korang tengok sendiri, agak²nya berapa langkah nak sampai ke pantai... samada sepelaung atau sepuntung rokok... he.. he...

Nih baru betul² Beach Front.. !


Warih Chalet Beachfront Malacca-

#sepelaung #sepuntungrokok #taktipu
#50langkahsampaipantai #SiapWifi

Tuesday, June 16, 2020

Warih Homestay - Testimoni Tetamu Selepas PKPB

Warih-Homestay-Testimoni-Pn-Ayu-Selepas-PKPB
Warih-Homestay-Testimoni-Pn-Ayu-Selepas-PKPB
Pn Ayu sekeluarga menjadi tetamu pertama kami selepas PKPB tamat. Beliau hadir dari Kuala Lipis, Pahang datang ke Serdang, Selangor atas urusan kerja.

Alhamdulillah, kami masih berjaya mengekalkan momentum keselesaan kepada tetamu yang menginap di #WarihHomestay walaupun tidak dapat beroperasi selama 3 bulan.

TERIMA KASIH PN AYU !

TERIMA KASIH FRONTLINERS !!

- Warih Homestay -

#MRTSerdang  #UPMSerdang #StadiumTertutupMPSJ
#BerylsChocolate  #G2GAnimalGarden #HospitalSerdang
#MAEPS #MIECC #Uniten #IUKL #KonvokesyenUPM #KonvoMARA
#TIMEFibreBroadband #500Mbps #Bedosuptekau #Testimoni #6Bintang
#PKPB #StopCovid19 #KitaMestiMenang

Sunday, June 7, 2020

Warih Homestay - PKP Dibuka Semula Mulai 12 Jun 2020

Warih-Homestay-PKPP-2020
Warih-Homestay-PKPP-2020
Warih Homestay bakal dibuka kembali mulai 12 Jun 2020.

Jumpa korang kat sana.. !

TERIMA KASIH FRONTLINERS !
TERIMA KASIH WIRA NEGARA !

#WarihHomestay
#PKPP   #kitaberjaya   #bolehrentasnegeri
#StopCovid19 #NoCoronavirus

Thursday, April 2, 2020

Warih Homestay - Tangguh Operasi Sepanjang Tempoh PKP

Warih-Homestay-Tangguh-Operasi-Sempena-PKP
Warih-Homestay-Tangguh-Operasi-Sempena-PKP
Kesemua Cawangan Warih Homestay Telah Ditangguhkan Operasinya Sepanjang Tempoh PKP Ini.

- Harap Maklum -

Together We Fight COVID-19

#WarihHomestay
#dudukrumah   #kitajagakita   #solatberjemaah
#FightCovid19 #Coronavirus